Generelt

    Min nye adresse ligger i et andet land. Kan jeg stadig bruge min MyFestool-konto?
    Det afhænger af din adresse. Du kan stadig se oplysningerne i MyFestool, men hvilke tilbud og serviceydelser der er omfattet af MyFestool og All-inclusive garantien1 afhænger af din adresse og kan variere fra land til land. Det betyder, at du muligvis ikke kan gøre brug af alle serviceydelser. Vil tilbyder f.eks. ikke online-repair i alle lande. Hvilke ydelser der står til rådighed i dit land, kan du se i de MyFestool brugsbetingelser og garantibetingelser, som findes på landets Festool hjemmeside. En oversigt over alle lande findes på www.festool.com.
    Hvad er MyFestool?
    MyFestool er en gratis personlig kundekonto, som du har adgang til via vores hjemmeside eller vores Festool apps. MyFestool står til rådighed for både private kunder og firmakunder. Du har her adgang til forskellige serviceydelser. Du kan f.eks. registrere dit værktøj til All-inclusive garantien 1, har oversigt over det registrerede værktøj og garantitiden, kan bestille en online-repair og søge efter tilbehør og reservedele til dit værktøj. Vi giver dig desuden mulighed for at oprette en ønskeliste. Firmakunder tilbydes flere serviceydelser og kan invitere deres medarbejdere ind på MyFestool (når de ikke har nogen MyFestool-konto).

    Registrering

    Hvordan opretter jeg en MyFestool-konto: i Festool Work appen?
    1. Download den gratis Festool Work app (tilgængelig i App Store på Android- og iOS-enheder).
    2. Når du har åbnet appen, kan du forbinde din MyFestool-konto med appen. Klik til det formål på "Registrer". Eller opret en ny MyFestool-konto ved at klikke på feltet "Opret gratis konto".
    3. Vælg dit land, og indtast de krævede oplysninger som f.eks. e-mailadresse, password, tiltale, fornavn, efternavn osv., og accepter MyFestool brugsbetingelser
    4. Du vil nu modtage en bekræftelses-e-mail på den oplyste e-mailadresse. Klik her på "Bekræft MyFestool-registrering" for at aktivere din konto. Vær opmærksom på, at linket er aktivt i 30 dage efter modtagelse af e-mailen. Overskrider du denne frist, beder vi dig gentage registreringsprocessen.
    5. Log på kontoen med dine adgangsdata.
    6. Udfyld de obligatoriske felter (telefon-PIN, privat/erhverv -> firmanavn, tiltale, for- og efternavn).
    Jeg har modtaget en invitation pr. brev eller e-mail: Hvordan opretter jeg en MyFestool-konto hermed?

    For at du kan se og administrere dine registrerede maskiner i en MyFestool-konto, har vi forberedt en MyFestool-konto til dig, som du kan oprette ved hjælp af den personlige invitationskode, du har modtaget i invitationsskrivelsen.

    1. Du kan aktivere din MyFestool-konto ved at scanne QR-koden eller indtaste følgende internetadresse: https://login.festool.com/myfestool.
    2. Vælg dit land, og indtast følgende oplysninger: E-mailadresse, password og den invitationskode, der er oplyst i skrivelsen, i følgende format: AAA-BBB-CCC-DDD. Bekræft herefter MyFestool brugsbetingelser.
    3. Du vil modtage en bekræftelses-e-mail på den oplyste e-mailadresse. Klik her på "Bekræft MyFestool-registrering". Vær opmærksom på, at linket er aktivt i 30 dage efter modtagelse af e-mailen. Overskrider du denne frist, beder vi dig gentage registreringsprocessen.
    4. Log på kontoen med dine adgangsdata.
    5. Udfyld de obligatoriske felter (telefon-PIN, privat/erhverv -> firmanavn, tiltale, for- og efternavn).
    Hvordan opretter jeg en MyFestool-konto: på hjemmesiden?
    1. Gå ind på følgende internetside: www.festool.dk/MyFestool, og klik på "Opret ny konto".
    2. Vælg dit land, og indtast følgende oplysninger: E-mailadresse og password. Bekræft også MyFestool brugsbetingelser.
    3. Du vil modtage en bekræftelses-e-mail på den oplyste e-mailadresse. Klik her på "Bekræft MyFestool-registrering". Vær opmærksom på, at linket er aktivt i 30 dage efter modtagelse af e-mailen. Overskrider du denne frist, beder vi dig gentage registreringsprocessen.
    4. Log på kontoen med dine adgangsdata.
    5. Udfyld de obligatoriske felter (telefon-PIN, privat/erhverv -> firmanavn, tiltale, for- og efternavn).
    Jeg har glemt mit password. Hvad skal jeg gøre?
    1. Gå ind på følgende internetside: www.festool.dk/MyFestool.
    2. Klik på "Nulstil password", og indtast din e-mailadresse.
    3. Du vil modtage en e-mail, hvormed du kan indtaste et nyt password.
    Jeg har ikke modtaget en bekræftelses-e-mail på min MyFestool-registrering. Hvad skal jeg gøre?
    Tjek din reklame- og spammappe, eller brug søgefunktionen, og søg på "MyFestool". Finder du ikke bekræftelses-e-mailen her, bedes du kontakte vores Festool kundehotline under Kontakt.
    Hvilke krav skal mit password opfylde for at jeg kan registrere mig til MyFestool?

    Dit password skal opfylde følgende kriterier:

    • mindst otte tegn
    • små og store bogstaver
    • mindst ét tal og ét specialtegn

    Redigering af profil/Sletning af konto

    Kan jeg ændre sproget i min MyFestool-portal?
    I flersprogede lande er der mulighed for at ændre sproget øverst i dit MyFestool-område. Funktionen "Skift sprog" står desværre ikke til rådighed i profilen. Skulle der være behov herfor, bedes du kontakte vores Festool kundehotline under Kontakt.
    Hvordan kan jeg slette min MyFestool-konto?
    Du kan til enhver tid slette din MyFestool-konto i menuen under "MyFestool-profil". Så snart en MyFestool-konto slettes, slettes også det tilhørende reklamesamtykke. Dine garantiregistreringer slettes dog ikke, da vi har brug for oplysningerne i forbindelse med afvikling af garantien. Dine oplysninger anonymiseres, så snart garantien er udløbet (10 års reservedelsgaranti). Når du sletter din MyFestool-konto, spørger vi desuden, om vi må gemme din e-mailadresse, så vi kan kontakte dig i tilfælde af, at det skulle blive nødvendigt at tilpasse eller tilbagekalde en af dine købte/registrerede maskiner.
    Kan jeg ændre min MyFestool-konto fra en privatkonto til en firmakonto eller fra en firmakonto til en privatkonto?
    Det er desværre ikke muligt at ændre MyFestool-kontoen fra firma til privat og fra privat til firma. Skulle der være behov herfor, bedes du kontakte vores Festool kundehotline under Kontakt.

    Firmastyring

    Hvordan tilføjer jeg en ny medarbejder?
    1. Log på MyFestool med følgende link: www.festool.dk/MyFestool.
    2. Når du har logget på, finder du invitationsfunktionen i dit personlige MyFestool-område under "Firmastyring" eller via følgende link: www.festool.dk/myfestool/brugeradministration.
    3. Indtast her din medarbejders e-mailadresse. Vær opmærksom på, at medarbejderen som du sender invitationen til ikke må have nogen MyFestool-konto. Nu ses medarbejderens e-mailadresse i oversigten med statussen "Åben".
    4. Når medarbejderen har bekræftet invitationen og udfyldt sine oplysninger i MyFestool-kontoen, skifter statussen i oversigten til "Bekræftet". Medarbejderen kan nu se alle firmaets maskiner og benytte forskellige funktioner.
    Jeg har modtaget en invitation fra en kollega. Hvad skal jeg gøre for at bekræfte den og oprette en MyFestool-konto?
    1. Du modtager en e-mail, når du er blevet inviteret til MyFestool. Bekræft invitationen ved at klikke på "Bekræft MyFestool-konto nu".
    2. Bekræftelsessiden åbnes automatisk (din e-mailadresse er allerede angivet), og du kan nu vælge et password, bekræfte MyFestool brugsbetingelserne og klikke på "Opret konto".
    3. Nu kan du indtaste dine oplysninger, se alle firmaets maskiner i din MyFestool-konto og benytte forskellige funktioner.
    Hvordan sletter jeg en medarbejder?
    Du kan slette en medarbejder ved at klikke på papirkurven i oversigten under "Firmastyring". For at sikre at sletningen ikke sker ved en fejltagelse, skal du bekræfte sletningen. Medarbejderen bliver informeret om sletningen via e-mail. Vær opmærksom på, at medarbejderens MyFestool-konto vil blive slettet.
    Hvilke muligheder giver funktionen "Firmastyring" i min MyFestool-firmakonto?
    MyFestool giver firmakunder mulighed for at invitere medarbejdere pr. e-mail. Vær opmærksom på, at invitationen kun kan sendes, hvis den inviterede person ikke allerede har en MyFestool-konto. Den inviterede person modtager en e-mail, hvormed han/hun kan acceptere invitationen og derefter udfylde sine oplysninger i MyFestool-kontoen. Efter registreringen tilknyttes medarbejderen direkte til det pågældende firma. Han/hun kan nu se firmaets maskiner og benytte forskellige funktioner. Vær opmærksom på, at medarbejderen har samme rettigheder og ser det samme i MyFestool som "værten" af MyFestool-kontoen. Det er til enhver tid muligt at fjerne inviterede personer igen. I så fald fjernes medarbejderens MyFestool-konto.

    Garantiregistrering

    Hvad er All-inclusive garanti?
    Med vores omfattende serviceydelser i forbindelse med All-inclusive garantien1 er dit nye Festool værktøj fuldt forsikret i de første tre år, så du kan koncentrere dig om det væsentlige: dit arbejde. For at du kan gøre brug af ydelserne "Fri original service"2, "Ny maskine ved tyveri" og "Originale reservedele" skal du registrere dit værktøj gratis senest 30 dage efter købet/leveringen.
    Min nye adresse ligger i et andet land. Har jeg stadig krav på All-inclusive garanti?
    Hvilke tilbud og serviceydelser der er omfattet af MyFestool og All-inclusive garantien1 afhænger af din adresse (ikke det land hvor du har købt maskinen) og kan derfor variere fra land til land. Hvilke ydelser der står til rådighed i dit land, kan du se i de MyFestool brugsbetingelser og garantibetingelser, som findes på landets Festool-hjemmeside. En oversigt over alle lande findes på www.festool.com.
    Skal man betale for registreringen til All-inclusive garantien? 
    Nej, registreringen er gratis. Eneste forudsætning: Du skal registrere dit værktøj til All-inclusive garantien1 senest 100 dage efter købet. Vær dog opmærksom på, at du skal betale en selvrisiko ved tyveri, og at der kan være ekstraudgifter i forbindelse med en reparation (f.eks. dekontamineringsomkostninger i forbindelse med en H-støvsuger).
    Hvordan kan jeg registrere mit værktøj til All-inclusive garantien?

    Fra den 01.01.2021 kan registreringen til All-inclusive garantien1 kun foretages i MyFestool af dig som kunde. Bemærk, at din forhandler ikke længere kan foretage registreringen for dig. Du kan let registrere værktøjet online på din MyFestool-konto inden for 100 dage efter købet/leveringen. Du kan logge på MyFestool via vores hjemmeside eller Festool apps.

    Registrering via hjemmesiden:

    1. Log på din MyFestool-konto via www.festool.dk/MyFestool.
    2. Når du er logget på, finder du formularen til garantiregistrering i dit personlige MyFestool-område under "Registrer værktøj" eller via dette link: www.festool.dk/MyFestool/garantiregistrering.
    3. Udfyld følgende felter i formularen: Part no., Serial no. (du finder disse oplysninger på det vedlagte garantikort eller på maskinens typeskilt), købsdato/leveringsdato (du kan her kun indtaste en dato, der ligger maks. 100 dage efter købet/leveringen. Indtast den dato, der er angivet på kvitteringen/følgesedlen). Upload regningen/følgesedlen (vær opmærksom på filens størrelse og format), indtast evt. forhandlerens oplysninger og dine oplysninger.
    4. Du har nu registreret maskinen og kan til enhver tid downloade garantibeviset i maskinoversigten.

    Registrering via Festool Work appen:

    1. Du kan også bruge Festool Work appen (tilgængelig i Android og iOS).
    2. Log så på MyFestool.
    3. Scan stregkoden på den nye maskine, eller scan stregkoden på det garantikort, der følger med maskinen, eller opret forbindelse til et Bluetooth®-kompatibelt værktøj, tag et billede af regningen eller følgesedlen, upload billedet, og få adgang til "All-inclusive garantiens" ydelser.
    4. Du har nu registreret maskinen og kan til enhver tid downloade garantibeviset i maskinoversigten.
    Hvorfor skal jeg selv registrere min maskine, og hvorfor kan min forhandler ikke (mere) gøre det?
    Hos Festool tager vi databeskyttelse alvorligt. Vi har derfor besluttet, at du fremover selv foretager garantiregistreringen og dermed selv kan bestemme over behandlingen af dine data. Derfor har vi fra januar 2021 givet dig mulighed for selv at registrere dine maskiner til garantien i MyFestool. På den måde beskytter vi dig og dine personoplysninger, idet de ikke bliver videregivet til os uden din viden. Samtidig beskytter vi handelspartneren mod forkert håndtering af dine oplysninger og selvfølgelig også os selv mod uretmæssig modtagelse af dine oplysninger uden dit samtykke. I MyFestool har du altid kontrol, ikke alene over dine personoplysninger, men også over dine Festool-værktøjer.
    Hvor meget tid har jeg til at registrere mit værktøj?
    Du skal registrere dit værktøj til All-inclusive garantien1 senest 100 dage efter købet/leveringen.
    Hvad har jeg brug for til garantiregistreringen?
    Du har brug for artikelnummeret og serienummeret (Part no. og Serial no.) på din maskine samt kvitteringen/følgesedlen og en MyFestool-konto.
    Hvorfor er det nødvendigt at uploade en regning/følgeseddel i forbindelse med garantiregistreringen?
    Upload af regningen er en af betingelserne for at kunne modtage garanti. Det er også beskrevet sådan i garantibetingelserne. Ifølge garantibetingelserne skal registreringen ske senest 30 dage efter købet/leveringen. Registreringen kan ikke foretages på et senere tidspunkt. For at vi kan kontrollere købs-/leveringsdatoen er det – som beskrevet i garantibetingelserne – nødvendigt, at du uploader en gyldig regning eller følgeseddel. På regningen/følgesedlen kontrollerer vi datoen og hvilket Festool værktøj du har købt. Alle andre oplysninger som f.eks. kundenummer, pris osv. må gerne gøres ukendelige.
    Får jeg en bekræftelse på registreringen til All-inclusive garantien?
    Ja, du vil modtage en bekræftelse pr. e-mail og kan til enhver tid efter købet se dit garantibevis i dit MyFestool-område og også downloade det med henblik på arkivering.
    Gælder All-inclusive garantien for alle Festool produkter?
    All-inclusive garantien gælder for alt Festool værktøj og for andre udvalgte produkter som f.eks. batterier og batteriladere. Om et produkt kan registreres til All-inclusive garantien, kan du se på det garantikort, der er vedlagt produktet i Systaineren eller kassen. Om registrering er mulig, kan du også læse i produkternes funktionsbeskrivelse på vores hjemmeside. 1
    Kan jeg registrere enkelte batterier/batteriladere til garantien?
    Batterier og batteriladere er tilbehør, men er også dækket af vores All-inclusive garanti1. Batterier og batteriladere kan ikke registreres til garantien via vores online-formular. I tilfælde af garantikrav har vi brug for en kopi af kvitteringen som bevis.
    Jeg er fået maskinen i gave. Kan jeg registrere den?
    For at kunne registrere maskinen til All-inclusive garantien1 har du brug for den originale kvittering/følgeseddel som bevis. Registreringen skal desuden ske senest 100 dage efter købet/leveringen.
    Jeg har købt maskinen brugt. Kan jeg registrere den?
    Du kan kun registrere værktøj til garantien, som er købt hos en Festool forhandler. Hvis den brugte maskine er blevet registreret af den tidligere ejer og garantien ikke er udløbet endnu, kan du søge om at få overført garantien af os. Til det formål har du brug for en kopi af garantibeviset eller det referencenummer, der er angivet på garantibeviset.
    Jeg kan ikke finde mine registrerede maskine(r) i værktøjsoversigten. Hvad skal du gøre?
    Som udgangspunkt skal du kunne se alle dine registrerede maskiner og garantitiden i værktøjsoversigten. Hvis der mangler en registreret maskine i oversigten, skyldes det følgende: at du tidligere har registreret en maskine uden at have en MyFestool-konto, eller at forhandleren har registreret maskinen for dig. Hvis der mangler en maskine i oversigten, bedes du kontakte kundeservice via vores Kontaktformular, så vi kan overføre maskinregistreringen til din nye MyFestool-konto.